Senior Business Controller

Regio Arnhem/ Nijmegen

Vast salaris ca € 7.000,- tot € 8.000,- bruto per maand + vakantiegeld

VOORWAARDEN & HIGHLIGHTS

  • Vast salaris ca €7.000,- tot €8.000,- bruto per maand plus vakantiegeld
  • Bonusregeling
  • Er wordt een leaseauto ter beschikking gesteld
  • Als rechterhand van een ervaren MD ben je verantwoordelijk voor het neerzetten en optimaliseren van de finance operatie binnen een ambitieuze MSP-organisatie. Het betreft een transitie naar een volwassen setting en professionalisering van de finance functie
  • In deze eindverantwoordelijke financiële rol ben je een belangrijke schakel binnen één van de bedrijven dat deel uitmaakt van een breder portfolio van ondernemingen in de private equity sector

POSITIE

De Senior Business Controller heeft een breed scala aan financiële verantwoordelijkheden, waaronder financiële analyses, dashboarding, forecasting en de standaardisatie van financiële- en operationele processen. Je stapt binnen op een moment van transitie. De functie omvat een (vak-)volwassen business partner rol om samen met de Managing Director de organisatie in control te krijgen en verder te brengen. Daarnaast is een nauwe samenwerking met financial control & accounting noodzakelijk om de financiële administratie op het noodzakelijke niveau te krijgen.

 Taken en verantwoordelijkheden:

  • Maken van scherpe financiële analyses om het management uit te dagen en zowel de commerciële als operationele prestaties te verbeteren
  • Standaardiseren en optimaliseren van de financiële processen
  • Optimaliseren van het AFAS ERP-systeem, inclusief het identificeren en implementeren van verbeteringen
  • Opstellen en het analyseren van de rolling-forecast
  • Ad-hoc verzoeken vanuit de holding oppakken, uitzetten en coördineren binnen de organisatie
  • Monitoren van de algehele prestaties van de organisatie. Onder andere voorzien van de operatie van waardevolle stuurinformatie door middel van dashboarding en analyses
  • Fungeren als business partner voor het interne management en stakeholders, geeft gevraagd en ongevraagd advies
  • Onderdeel van het MT van de organisatie
  • Rapporteren aan de holding, geeft gevraag en ongevraagd advies

PROFIEL

  • Een afgeronde bedrijfseconomische opleiding op WO-niveau
  • Ervaring als financial en als business partner, bij voorkeur binnen een PE-backed bedrijf
  • Grote affiniteit met IT-toepassingen, automatisering en ERP
  • Uitgebreide kennis van en ervaring met ERP-systemen, bij voorkeur AFAS ERP
  • Sterke analytische vaardigheden en een probleemoplossend vermogen
  • Proactief, resultaatgericht en in staat om zelfstandig te werken
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden in het Nederlands en het Engels, in woord en geschrift
  • Gedreven, ambitieus, leergierig, overtuigend en stevig

ONZE OPDRACHTGEVER

Onze opdrachtgever is onderdeel van snelgroeiend platform van MSP-bedrijven met internationale ambities. Door middel van een ambitieuze buy & build strategie ontstaat er een steeds verder uitbreidend portfolio van succesvolle en leidende ICT-bedrijven.

De betreffende organisatie, een Managed Service Provider (MSP), zal per september 2024 een strategische en fysieke samenvoeging van twee vestigingen ondergaan. We bevinden ons in een fase van transitie en optimalisatie, waarbij de financiële administratie en processen naar een hoger niveau van standaardisatie moeten worden getild. Daarnaast is er een nieuw AFAS ERP-systeem geïmplementeerd, dat verdere optimalisatie en integratie vereist. Onze dynamische en snel veranderende omgeving biedt een uitdagende en boeiende werkplek voor een getalenteerde en ambitieuze professional. Deze organisatie heeft een omzet tussen de EUR 25 – 30m en er werken na samenvoeging ca. 100 medewerkers.

Door de aankomende zomervakantieperiode kan een reactie van Buro langer op zich laten wachten dan normaal. Excuus voor het ongemak.

Bekijk onze posities:

Op zoek naar baan in finance?