Manager Financiën

Ridderkerk

Uitstekend arbeidsvoorwaardenpakket, gebaseerd op ervaring/ senioriteit

VOORWAARDEN & HIGHLIGHTS

  • Uitstekend arbeidsvoorwaardenpakket, gebaseerd op ervaring/ senioriteit
  • Een goed pensioen bij het SPW, een individueel loopbaanbudget, een tablet/laptop en een mobiele telefoon, eindejaarsuitkering
  • De mogelijkheid om tijd- en plaats onafhankelijk te werken. De standplaats is het kantoor in het centrum van Ridderkerk
  • Actieve personeelsvereniging van waaruit allerlei activiteiten worden georganiseerd
  • In deze functie draag je bij aan de vorming van de koers van Wooncompas en vertaal je deze naar doelstellingen voor jouw afdeling Financiën
  • Wooncompas is ambitieus en groeit de komende jaren van 11.000 naar 13.000 + eenheden in de regio. Deze rol past bij een energieke leider met ervaring in de sector die teamleden in hun kracht laat functioneren en die pro actief (verder) bouwt aan een sterke financiële organisatie

POSITIE

  • Verantwoordelijk voor het creëren van randvoorwaarden waarbinnen de ambitieuze groei en ontwikkelingsdoelen gehaald kunnen worden. Je houdt hierbij rekening met zowel interne (financieel, sociaal, vaktechnisch) als externe factoren (stakeholders, publiek en toezichthouders)
  • Proceseigenaar van financiële processen en verantwoordelijk voor het functioneren van de financiële administratie en planning & control
  • Verbeteren van werkmethoden, processen en richtlijnen en deze afstemmen met andere afdelingen
  • Eindverantwoordelijk voor de jaarbegroting, interne- en externe rapportages, bedrijfseconomische prognoses en de jaarrekening
  • Ontwikkelen en formuleren van beleidsvoorstellen
  • Richting geven aan een team van 11 finance professionals. Dit team is onderverdeeld in Planning & Control en Financiële administratie. In deze rol vertegenwoordig je deze teams én de organisatie binnen jouw vakgebied. Je draagt zorg voor de afstemming met samenwerkingspartners
  • Inspireren, enthousiasmeren, motiveren en coachen van teamleden. Zorg voor de juiste voorwaarden en omstandigheden voor de ontwikkeling van het team en de verder professionalisering van de afdeling
  • Zorgdragen voor een kwalitatief en kwantitatief verantwoord personeelsbeleid

PROFIEL

  • Een bedrijfseconomische opleiding op WO-niveau, eventueel aangevuld met een postdoctorale opleiding, en ruime ervaring als financieel manager (voorkeur voor ervaring binnen de branche of aanpalend, vastgoed, gemeente, ruimtelijke ordening, vve, dit is echter geen must)
  • Ruime werkervaring als financial met een sterke, boekhoudkundige basis en ervaring met zowel financial als business controlling
  • Relevante ervaring in een leidinggevende rol. Je beschikt over sensitiviteit om professionals in het team richting te kunnen geven en daarbij ben je in staat om te schakelen tussen verschillende leiderschapsstijlen
  • Een initiatiefrijke persoonlijkheid met een drang naar vernieuwing en verbetering, iemand die graag de details induikt, maar die tevens het overzicht bewaakt. Iemand ook die kansen ziet en die de samenwerking met collega’s van andere afdelingen opzoekt
  • Doelgericht en in staat om breed in de organisatie betrokkenheid te creëren om doelstellingen en deadlines te behalen
  • Zowel een denker als een doener, met een goede gunfactor en aanstekelijk enthousiasme
  • Een stevige gesprekspartner die zich uitspreekt

ONZE OPDRACHTGEVER

Wooncompas is een ambitieuze en groeiende woningcorporatie. Zij zet zich in om mensen met een bescheiden inkomen of in een bijzondere situatie een thuis te bieden. Een thuis dat bij huurders past en waarbij ze de ruimte krijgen om daar hun eigen woonwensen vorm te geven. Zo wordt een huis een thuis.

Wooncompas is verhuurder in diverse gemeenten onder de rook van Rotterdam en tevens in de stad zelf. De woningen, bedrijfspanden en woon-zorglocaties bevinden zich in Ridderkerk, Albrandswaard, Barendrecht en in Rotterdam. In de stad is Wooncompas met name actief voor senioren en bijzondere doelgroepen. Verder wordt hier de investeringskracht ingezet om te zorgen dat huurders ook in de toekomst prettig kunnen blijven wonen. Op dit moment heeft Wooncompas ongeveer 11.000 verhuureenheden.

Bij Wooncompas werken ongeveer 120 mensen. Samen zijn ze gedreven om blijvend het verschil te maken voor de huurders van vandaag en morgen. Dit gebeurt in samenwerking met partners en door met huurders en elkaar in gesprek te gaan. Daarbij wordt ingezet op een bovenverwachte dienstverlening en er is goed oog voor menselijk kapitaal. Zo doet Wooncompas ‘dat beetje extra’. Oftewel: go the extra mile.

 


Bekijk onze posities:

Op zoek naar baan in finance?