Business Controller - Group
Omgeving Amersfoort
€ 90k tot aan € 95k bruto jaarsalaris (incl. vakantiegeld) | 32-40 uur | flexibel (remote) werken (deels) mogelijk
ARBEIDSVOORWAARDEN
- Bruto fulltime salaris tussen ca € 90k – € 95k, afhankelijk van ervaring
- Werkweek van 32 tot 40 uur plus flexibiliteit door hybride werken
- 27 vakantiedagen (o.b.v. een fulltime dienstverband)
- Pensioenregeling en reiskostenvergoeding
- Budget voor thuis werken (werkplek inrichten)
POSITIE
De Group Business Controller is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en professionalisering van de hele business control functie. Je werkt aan meer betrouwbare financiële stuur- en verantwoordingsinformatie. Doordat het een buy & build dynamiek betreft, is het doel om te komen tot betere business partnering en samen met collega’s ga je hier aan werken, maar daar ben je zelf vooral de sturende en initiërende factor in.
- Opstellen en monitoren van budgetten, forecast en businessplannen en deze bewaken
- Beoordelen, interpreteren en analyseren van financiële en niet-financiële gegevens (per week/maand) inclusief de vertaling hiervan naar de business in performance indicatoren
- Analyseren van rapportages met als doel inzicht te krijgen in de performance en winstgevendheid op groeps-, business unit niveau
- Deelnemen aan en initiëren van optimalisatie trajecten
- Kosten en risico’s optimaal beheersen
- Doorrekenen van business cases, analyseren van verschillen met de actuele resultaten en daarover concrete adviezen geven aan de verantwoordelijken
- Betrokken zijn bij diverse synergie- en verbeterprojecten en deze synergiën bijhouden;
- Deelnemen aan de MT-vergaderingen van jouw business unit
- Overtuigende sparringpartner zijn voor de managers op het gebied van de staven
PROFIEL
- Een afgeronde HBO of WO opleiding in accounting & controlling, eventueel aangevuld met een post-HBO of -WO opleiding (HOAFM, RC)
- Ruime ervaring als financial, waarvan circa 5 als business partner, ervaring met M&A, transitie, financieringen is een pré
- Ervaring met veranderprocessen en centralisatie van taken en verantwoordelijkheden
- Ruime kennis en ervaring met Excel en bekend met financiële applicaties en BI tools
- Goede sociale vaardigheden, kan zowel werken in teamverband als solo. Overtuigende gesprekspartner met gevoel voor verhoudingen
- Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
- Past in een sterke (PE) dynamiek, schuwt veranderingen niet
ONZE OPDRACHTGEVER
Onze opdrachtgever is middelgrote financieel dienstverlener, actief door het hele land met tientallen vestigingen. De organisatie biedt een zeer breed pakket aan diensten aan, van hypotheken tot verzekeringen en van pensioenen tot aan makelaarsdiensten en bankzaken. De organisatie beperkt zich niet tot de Nederlandse landsgrenzen, heeft een (internationale) groeidoelstelling en er werken meer dan 2.000 mensen. De organisatie is PE backed en koopt meerdere organisatie op ter verwezenlijking van groei.