Accounting & Integration Manager a.i.

Remote

Tarief ca € 90,- p/uur | reiskosten | Start: zsm | duur: 4-6 maanden

TARIEF EN HEADLINES

  • Ca € 90,- per uur, reiskosten, 4-6 maanden en kans op verlenging
  • Recent is een private equity organisatie gestart met het kopen, integreren en uniformeren van dienstverlenende bedrijven. Voor het bereiken van efficiency en schaalvoordeel wordt er gewerkt aan een sterke back-office.
  • Als rechterhand van de CFO ben je betrokken bij tal van (ad-hoc) werkzaamheden, voornamelijk op het vlak van inrichten en opzetten van accounting en financial control, eventueel integratie en Due Dilligence en het inrichten van ERP en de consolidatietool Lucanet
  • Hoge dynamiek en werkdruk, veel variatie in taken en werkzaamheden

POSITIE

In deze start/scale-up fase is er behoefte aan integratie, structuur en in- en overzichten. Dat leidt tot een divers pakket aan werkzaamheden, maar het (beginnen met het) opzetten van de finance organisatie, waar makkelijk nieuwe aankopen bij aangesloten kunnen worden, is de grootste behoefte.

Taken die daarbij behoren:

  • (verder) Opzetten van accounting, inclusief een manual (AO/IC), integratie van aangekochte entiteiten, acquisition accounting
  • Verzorgen van periodieke afsluitingen, maken van analyses en rapportages (financial control), voorbereiden jaarwerk
  • Voorbereiden van audit
  • Beantwoorden van vragen van financiële aard aan de PE partij (ad hoc)
  • Cashflow overzichten maken
  • Gevraagd en ongevraagd adviseren van CFO over de juiste richting met finance
  • (verder) Inrichten erp en Lucanet
  • Due Dilligence

PROFIEL

  • Afgeronde bedrijfseconomische opleiding op WO-niveau, eventueel aangevuld met een opleiding tot register accountant
  • Ruime ervaring als accounting professional en Financial Controller binnen een gedreven, commerciële, ondernemende organisatie waar niet al te veel geregeld is al (bijv. start/scale-up)
  • Direct en zelfstandig inzetbaar, passend in de dynamiek van PE en buy & build (snel denken, schakelen, meerdere ballen in de lucht, goed prioriteiten kunnen stellen)
  • Ervaring met integratie van nieuwe, aangekochte bedrijven en eventueel met Due Dilligence
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, neemt regie (zeer pro-actief), stelt grenzen

ONZE OPDRACHTGEVER

Onze opdrachtgever is een zeer veelbelovende start-up/scale-up in de dienstverlening rondom vastgoed. De komende jaren wordt er een grote hoeveelheid entiteiten gekocht. Deze gaan geïntegreerd worden in een sterke backoffice waarvoor in deze fase concreet de eerste stappen worden gezet


Bekijk onze posities:

Op zoek naar baan in finance?